Wednesday, November 24, 2010

Yang Indah Itu Tetap Dalam Kenangan..

Video nie dirakam masa sambut bday aku yang ke 19 kat padang polo..
Credits to Boy Aziz sbb sponser Henpon dan kerol anuar azman sbb jd host sepanjang proses record video nih..
hehehee sesungguhnya kenangan indah bersama kalian dak2 DNS batch Januari 2009 akan sentiasa membuat aku sengal...senyum sorg2..muahahaaa
nasib bek masa ni korg2 sume xkenal tepung lagi kan...
kalo x, kompem jadi macam bday kak ida ngan zul...
mcm2 ade..bkn stakat tepung jew, air gula, garam, mayonis, sos..yang paling xleh blahh, time bday zul...pedih mata ni kena sos..hahahha

special tengs to jemputan2 yg sudi hadir...
(ecah, kak ida, eda, ila, mira, nad, maz, aie, boy, cupir, pokcek, own) tue jew la kot..asenye.
nama2 yg aku lupa nak taip kt cini, sori eks ;) video

Sunday, November 07, 2010

Sekadar Berkongsi..

Siapakah orang yang sibuk?
Orang yang sibuk adalah orang yang tidak mengambil berat akan waktu solatnya seolah-olah ia mempunyai kerajaan seperti kerajaan Nabi
Sulaiman
a.s


Siapakah orang yang manis senyumanya?
Orang yang mempunyai senyuman yang manis adalah orang yang ditimpa musibah lalu dia kata 'Inna lillahi wainna illaihi rajiuun.' Lalu sambil
berkata,'Ya Rabbi Aku redha dengan ketentuanMu ini', sambil mengukir senyuman.


Siapakah orang yang kaya?
Orang yang kaya adalah orang yang bersyukur dengan apa yang ada dan tidak lupa akan kenikmatan dunia yang sementara ini.


Siapakah orang yang miskin?
Orang yang miskin adalah orang tidak puas dengan nikmat yang ada sentiasa menumpuk-numpukkan harta.


Siapakah orang yang rugi?
Orang yang rugi adalah orang yang sudah sampai usia pertengahan namun masih berat untuk melakukan ibadat dan amal-amal kebaikan.


Siapakah orang yang paling cantik?
Orang yang paling cantik adalah orang yang mempunyai akhlak yang baik.


Siapakah orang yang mempunyai rumah yang paling luas?
Orang yang mempunyai rumah yang paling luas adalah orang yang mati membawa amal-amal kebaikan di mana kuburnya akan di perluaskan saujana mata memandang.


Siapakah orang yang mempunyai rumah yang sempit lagi dihimpit?
Orang yang mempunyai rumah yang sempit adalah orang yang mati tidak membawa amal-amal kebaikkan lalu kuburnya menghimpitnya.


Siapakah orang yang mempunyai akal?
Orang yang mempunyai akal adalah orang-orang yang menghuni syurga kelak kerana telah mengunakan akal sewaktu di dunia untuk menghindari siksa neraka.


Monday, November 01, 2010

1/11/10

xtahu kenapa...
dari semalam lg aku ni asek ditimpa malang jew..
sedih lak bila mengenangkan nasib, tp nak wat cmne..semua dah ketentuanNya..kite hnya mampu merancang, tp Dia yg menentukan segalanya...dari awal pg nak g keje, hingga la balik keje, memang xde nasib baik...hari ni pulak, aku "tersepit". serabutnya kepala otak ni bila pk sal duit..duit duit duit..kata org, duit bkn la segala-galanya..duit xleh beli kebahagiaan. tp itu kata org..aku pulak ckp, memang duit bkn segala-galanya..memang duit xleh beli kebahagiaan, tp duit tu satu keperluan..kalo xde duit, cmne nak bhgia..jgn kan nak bhgia, nak mkn pun lom tentu lg blh kalo xde duit..skrg ni nak masuk jambam pun kena bayar...lam otak ni ngah ligat pk cmne nak cari wit...umah sewa ag, exam ccent ag, nk mkn ag...adoyai...pening pale. skrg ni pulak laptop kt kedai..sume nk kai duit la tu. hati aku yg salu kering, ttbe jew basah bila kenangkan sal duit..sedih kowt..mgkin jgk aku terpaksa "korbankan" hp tuk dpt wit..tgk la cmne nti..kalo xde pilihan, terpaksa la...